למה חשוב לקבל חוות דעת פסיכיאטרית

יש כל מיני מצבים בחיים שבהם אנחנו נידרש לצרף כל מיני מסמכים שיוכלו להוכיח את הטענות שלנו באופן גורף. כאשר אנחנו מדברים על גורמים כמו ביטוח לאומי או בית המשפט, למשל, אנחנו מדברים על גורמים שמחייבים הצגת מסמכים מסוימים, על מנת שההליך יוכל להתרחש כהלכה, והזכויות של האדם שפונה אל הגורמים יוכלו להתממש במלואן וכראוי. אחד מהמסמכים שאותם יש להציג בחלק מהמקרים הוא מסמך של חוות דעת פסיכיאטרית, והוא זה שמאשר את מצבו הנפשי של האדם הטוען לבקשה כזו או אחרת. אז מה חשוב לדעת על חוות דעת פסיכיאטרית? בואו ונבדוק ביחד.

חוות דעת פסיכיאטרית – לא סתם מסמך המלצה

כל מיני מצבים בחיים, כמו ראיונות עבודה למשל, דורשים מאיתנו להציג מסמכים כמו המלצות מהמעסיקים הקודמים שלנו, מסמך קורות חיים פורמלי ועוד. כל אלו יכולים לסייע לנו להתקדם, אך הם מוגדרים בתור מסמכי המלצה, ולא מסמכי חובה.

לעומת זאת, כאשר נדרשת הצגה של חוות דעת פסיכיאטרית, מדובר על מצבים שלא מתפשרים על הצגת מסמכי המלצה, אלא על מסמכים פורמליים וחתומים על ידי איש מקצוע. חוות דעת פסיכיאטרית היא מסמך שיכול להיכתב ולהיחתם על ידי פסיכיאטרים מומחים בלבד, והמסמך הזה יכול לפתוח כל מיני דלתות עבור אנשים שסובלים ממצב פסיכיאטרי כזה או אחר.

איך חוות דעת פסיכיאטרית יכולה לסייע לאדם?

חוות דעת פסיכיאטרית היא מסמך שיכול לעזור לאנשים שמעוניינים להגיש בקשה לביטוח לאומי, למשל, בבקשה לקבלת קצבה בגין מצב פסיכיאטרי שמונע מאותם אנשים להשתלב בשוק העבודה, לדוגמה. כאשר האדם מצטייד בחוות דעת פסיכיאטרית ומגיש אותה אל המוסד לביטוח לאומי, המוסד יכול להיות בטוח שאכן מדובר על אדם בעל צרכים ספציפיים, ויכול לאשר את הבקשה שלו לקבלת הקצבה.

כמו כן, חוות דעת פסיכיאטרית יכולה להיות גורם מכריע בכל הנוגע למשפטים שנערכים בעניינו של האדם. חוות דעת פסיכיאטרית היא זו שתוכל להצביע על מצבו הנפשי של האדם, שייתכן והיתה לו השפעה על ביצוע עבירה מסוימת, ובהתאם לחוות הדעת יוכל בית המשפט לקבל החלטות לגביו ולגבי העונשים שינתנו לו בהמשך.

מה חוות דעת פסיכיאטרית כוללת בתוכה?

לאורך חוות דעת פסיכיאטרית, מתארים הפסיכיאטרים את מצב הנכות הנפשית של האדם המדובר, כמו גם קביעת נכות, הערכת נכות תפקודית ועוד. בסופו של יום, מסמך חוות דעת פסיכיאטרית אמור לחזק טענה של אדם שטוען כי הוא לוקה בנפשו, על מנת שהוא יוכל לקבל את הזכויות המגיעות לו במלואן, ולממשן בהתאם.

כיצד ניתן להשיג חוות דעת פסיכיאטרית?

קיימים כל מיני אנשים שמטופלים אצל פסיכיאטר באופן שוטף, ולכן כל מה שהם יצטרכו לעשות זה פשוט לבקש מהפסיכיאטר שלהם לכתוב להם חוות דעת פסיכיאטרית מטעמו. לעומת אותם אנשים, קיימים גם לא מעט אנשים שלא מטופלים באופן שוטף על ידי פסיכיאטר, ולכן הם יצטרכו לגשת באופן ספציפי לפסיכיאטר שיאבחן אותם ויכתוב עבורם חוות דעת פסיכיאטרית.

האם ההליך של כתיבת וקבלת חוות דעת פסיכיאטרית הוא ארוך?

אורכו של הליך הכתיבה והקבלה של חוות דעת פסיכיאטרית משתנה מאדם לאדם. ככל שקיימת היכרות מעמיקה יותר וארוכת שנים בין הפסיכיאטרים לבין המטופלים, כך יהיה קל יותר לכתוב את חוות הדעת. לעומת זאת, כאשר מדובר על מטופל שמגיע לראשונה אל הפסיכיאטר, במטרה לקבל ממנו את חוות הדעת, ייתכן שההליך יתארך לכמה ימים או שבועות.

האם גורמים נוספים קשורים לכתיבת חוות דעת פסיכיאטרית?

לעיתים הפסיכיאטרים לא יסתמכו אך ורק על חוות דעתם האישית מהמטופל, והם יפנו להתייעצות עם גורמים נוספים שקשורים אליו. בין היתר, ניתן להבחין בהתייעצות שנעשית עם גורמים כמו עובדים סוציאלים, פסיכולוגים, רופאים ועוד – הכל על מנת להעניק חוות דעת פסיכיאטרית כמה שיותר מקיפה וכמה שיותר מקצועית.

חוות דעת פסיכיאטרית – כמה שהיא תהיה יותר מקצועית ומקיפה, ככה ההליך יוכל להיות קצר יותר

ברגע שמגישים חוות דעת פסיכיאטרית מקיפה שמכילה את כלל הנתונים החשובים, ככה ניתן להבטיח שההליך אל מול הגורמים השונים יוכל להיות כמה שיותר זריז, יעיל ומקצועי. מהסיבה הזו בדיוק לא כדאי להתמהמה עם בקשה לחוות דעת פסיכיאטרית, וכן חשוב לשתף פעולה עם הפסיכיאטר לקראת כתיבתה.

מאמרים נוספים

סימפטומים של חרדה

הפרעת חרדה הינה אחת מסוגי ההפרעות הנפוצות ביותר ואחוז רב מהאוכלוסייה בארץ ובעולם סבלו או סובלים ממנה. זוהי תחושה טבעית המלווה אותנו בכל פעם בו

קרא עוד »

הפרעה טורדנית כפייתית

בסקלה שבין בריאות נפשית תקינה ובין מחלות נפש ניתן לכלול גם מצבי ביניים שונים כמו משברים נפשיים, הפרעות נפשיות ועוד… . אחת מההפרעות הנפשיות הכי

קרא עוד »

כיצד מטפלים באובססיה

זיגמונד פרויד היה מאבי הפסיכואנליטיקה של המאה ה19, הוא סקר לא מעט התנהגויות נפשיות וביצע מחקרים רבים אשר הצליחו לפרט התנהגויות לא רצוניות ומחלות נפשיות

קרא עוד »

תרופות פסיכיאטריות

אנשים רבים ברחבי הארץ וברחבי העולם מתמודדים עם הפרעות נפשיות. ההפרעות הנפשיות האלו מונעות מהם להתנהל בצורה תקינה, לקיים אורח חיים רגיל הכולל חיי זוגיות,

קרא עוד »

מהי מחלה נפשית

בעבר לא היה נהוג כלל לדבר על הנושא הזה, אך ככל שהשנים עוברות ברור לכולנו יותר ויותר שלא מעט אנשים סובלים ממחלה נפשית כזו או

קרא עוד »
ד"ר לידיה לרנר פסיכיאטרית מומחית

יצירת קשר

כתובת:

בניין MDC, הברזל 15, רמת החייל ת"א

התקשרו עכשיו:
אימייל:
כל הזכויות שמורות © 2019