דרכי ההתמודדות עם דיכאון עמיד

היום זה כבר ברור לכולם שדיכאון זה מחלה לכל דבר. ההתמודדות עם דיכאון היא לא פשוטה ואנשים רבים צריכים להתמודד עם תופעה זו במהלך שלבים שונים בחיים שלהם. אחד מסוגי הדיכאון שיותר קשה להתמודד איתם הוא דיכאון עמיד. דיכאון זה יכול להיות עמיד במיוחד בטיפול ומי שסובל ממנו יכול להתמודד עם דיכאון במשך שנים רבות.

ההתמודדות עם דיכאון יכולה להיות אירוע לא פשוט. כאשר אנחנו בעצמנו סובלים מדיכאון או כאשר אדם קרוב לנו סובל מדיכאון כדאי לנו לנסות לדבר אתו על זה ולשכנע אותו לקבל טיפול מקצועי מפסיכולוג או רופא מומחה לתחום בריאות הנפש. חשוב להיות מודעים לכך שגם לאחר שפונים לקבלת טיפול מקצועי בדיכאון יכול לקחת זמן עד שנראה שיפור בדיכאון ועד שהוא יעבור.

מה זה דיכאון עמיד?

דיכאון עמיד זה דיכאון שהוא עמיד בפני טיפולים שונים כמו טיפול פסיכולוגי או טיפול תרופתי. ההתמודדות עם דיכאון יכולה להיות קשה מאוד והיא יכולה לדרוש ממי שסובל ממנו ומהמשפחה שלו הרבה מאוד כוחות נפש וסבלנות. התסמינים של דיכאון יכולים להיות בין השאר:

  • עייפות כרונית
  • חוסר בשינה
  • שינה מרובה
  • חוסר תיאבון
  • תיאבון יתר
  • מצב רוח ירוד
  • עצבנות
  • חוסר יכולת להתרכז
  • הסתגרות

יש עוד הרבה מאוד מאפיינים לדיכאון וההופעה של הדיכאון שונה מאדם לאדם. חשוב שלא נשפוט או נאשים את מי שסובל בדיכאון במצב שלו. פעמים רבות אנשים ינסו להסתיר את הדיכאון שלהם ולא ינסו לקבל בשבילו עזרה. אם אנחנו רוצים לעזור לאדם קרוב שמתמודד עם דיכאון אנחנו צריכים לקבל אותו כמו שהוא ולסייע לו לקבל עזרה.

מה ההבדל בין דיכאון קל ודיכאון קשה?

ההבדל בין דיכאון קל ודיכאון קשה הוא הבדל במשך הזמן שהדיכאון נמשך ובחומרת התסמינים שלו. בדיכאון קשה למשל או דיכאון קליני יהיו תסמינים נוספים כמו למשל מחשבות אובדניות, חוסר יכולת ליצור קשר, חוסר עניין בחיים ובאנשים אחרים וגם חוסר רצון לצאת מהמיטה או מהבית. דיכאון קל יכול לחלוף באופן טבעי לאחר מספר שבועות ובמקרים שהוא לא חולף טיפול פסיכולוגי או טיפול תרופתי יסייעו לו לחלוף. בשונה מכך, דיכאון עמיד יכול להיות כשמו כן הוא – עמיד בפני טיפולים שונים ועקשן מולם.

מה ההבדל בין אבל רגיל ודיכאון?

קיים הבדל מהותי בין אבל על מוות של אדם קרוב או על פרידה מאשר דיכאון שהוא מצב קליני. כאשר אדם קרוב לנו נפטר או כאשר אנחנו חווים פרידה זוגית זה טבעי שנרגיש עצובים ויהיה לנו קשה. דיכאון קליני הוא מצב בו העצבות והקושי שלנו נמשכים הרבה יותר מאשר מספר שבועות והתסמינים שלהם מחמירים עם הזמן. כך למשל לדיכאון קליני לא תמיד חייבת להיות סיבה חיצונית או הסבר הגיוני. לעיתים לא ברור למה אדם מסוים נמצא בדיכאון כי הסיבות לכך לא מודעות ועמוקות מאוד.

מה יכול לגרום לדיכאון?

מה יכול לגרום לדיכאון? לדיכאון יכולות להיות הרבה מאוד סיבות שונות. אובדן של אדם קרוב, פרידה זוגית, פיטורים, מעבר מקום מגורים, אי הצלחה מקצועית או הצלחה בלימודים ועוד הרבה סיבות שונות שמשתנות מאדם לאדם יכולות להוביל לדיכאון. ההתמודדות עם דיכאון עמיד יכולה להיות תהליך לא פשוט וארוך מאוד והיא יכולה להיות מאוד מאתגרת. 

איך אפשר להתמודד עם דיכאון עמיד?

אז איך אפשר להתמודד עם דיכאון עמיד? יש הרבה מאוד פעולות שיכולות לסייע לנו להתמודד עם דיכאון. קודם כל מחקרים רבים הוכיחו שעשיית ספורט מספר פעמים בשבוע יכולה לסייע בשיפור מצב הרוח. פעולות נוספות שיכולות לסייע להתמודדות עם דיכאון יכולות להיות טיפול פסיכולוגי על כל סוגיו וגם טיפול בכדורים פסיכיאטריים נוגדי דיכאון. השילוב בין הטיפול הפסיכולוגי והטיפול התרופתי הוכחו כיעילים מאוד להתמודדות עם דיכאון על כל גווניו.

דיכאון עמיד וטיפול תרופתי

דיכאון עמיד יכול להגיב לטיפול תרופתי וזה יכול להיות אחד הדברים היחידים שיסייעו להתמודד אתו. בשביל לקבל טיפול תרופתי טוב לדיכאון שלנו כדאי לנו ללכת לפסיכיאטר מומחה שיוכל להתאים לנו תרופות באופן אישי. התרופות נגד דיכאון הן תרופות בטוחות מאוד ואין להן הרבה מאוד תופעות לוואי או השפעות ארוכות טווח. התרופות עצמן בטוחות מאוד ותרופות כמו פרוזאק או ציפראלקס נחשבות למאוד יעילות ובטוחות.

דיכאון עמיד וטיפול פסיכותרפיה

דיכאון עמיד יכול להגיב טוב מאוד לטיפול פסיכותרפיה. טיפול פסיכותרפיה הוא למעשה סוג של טיפול פסיכולוגי בו נערכות שיחות בין המטופל והמטפל. ההתמודדות של מי שסובל מדיכאון יכולה להיות פשוטה יותר וקלה יותר כאשר הוא נפגש לשיחות טיפוליות עם איש מקצוע. טיפולי פסיכותרפיה יכולים לסייע מאוד למי שסובל מדיכאון להתמודד עם הסבל האישי שלו, החרדות והתחושות הקשות.

בסופו של דבר דיכאון הוא מצב נפשי בו צריך הרבה אורך רוח וסבלנות. ההתמודדות עם הדיכאון לא פשוטה והיא שכיחה גם בקרב נשים וגם בקרב גברים. גם ילדים וגם בני נוער יכולים לסבול מדיכאון וחשוב שההורים שלהם ישימו לב אם הם בדיכאון או לא. ההתמודדות עם הדיכאון היא מאבק שיכול לקחת הרבה מאוד זמן להתגבר עליו – לעיתים כל החיים. חשוב שמי שנמצא בדיכאון לא ירגיש בושה במצב שלו וידע לפנות לקבלת עזרה מקצועית.

מאמרים נוספים

סימפטומים של חרדה

הפרעת חרדה הינה אחת מסוגי ההפרעות הנפוצות ביותר ואחוז רב מהאוכלוסייה בארץ ובעולם סבלו או סובלים ממנה. זוהי תחושה טבעית המלווה אותנו בכל פעם בו

קרא עוד »

הפרעה טורדנית כפייתית

בסקלה שבין בריאות נפשית תקינה ובין מחלות נפש ניתן לכלול גם מצבי ביניים שונים כמו משברים נפשיים, הפרעות נפשיות ועוד… . אחת מההפרעות הנפשיות הכי

קרא עוד »

כיצד מטפלים באובססיה

זיגמונד פרויד היה מאבי הפסיכואנליטיקה של המאה ה19, הוא סקר לא מעט התנהגויות נפשיות וביצע מחקרים רבים אשר הצליחו לפרט התנהגויות לא רצוניות ומחלות נפשיות

קרא עוד »

תרופות פסיכיאטריות

אנשים רבים ברחבי הארץ וברחבי העולם מתמודדים עם הפרעות נפשיות. ההפרעות הנפשיות האלו מונעות מהם להתנהל בצורה תקינה, לקיים אורח חיים רגיל הכולל חיי זוגיות,

קרא עוד »

מהי מחלה נפשית

בעבר לא היה נהוג כלל לדבר על הנושא הזה, אך ככל שהשנים עוברות ברור לכולנו יותר ויותר שלא מעט אנשים סובלים ממחלה נפשית כזו או

קרא עוד »
ד"ר לידיה לרנר פסיכיאטרית מומחית

יצירת קשר

כתובת:

בניין MDC, הברזל 15, רמת החייל ת"א

התקשרו עכשיו:
אימייל:
כל הזכויות שמורות © 2019